06 Ma soeur

Une langue ne se fixe pas. L’esprit humain est toujours en marche , ou, si l’on veut, en mouvement, et les langues avec lui.

-Victor Hugo

Jag har tappat bort mig lite i lista jag ska följa, och beslöt mig därför att hoppa till vad som är viktigt för mig just nu.
Min syster har alltid varit viktig för mig, även under de två-tre åren då vi knappt kunde umgås utan att bråka(tror det var när Frida gick högstadiet). Trots det har hon alltid varit min största förebild, och hon har påverkat mig mer än hon vet.
Vart skulle jag vara idag utan min syster?

Jag hade troligtvis inte farit som Au pair, och jag hade definitivt inte läst Franska på universitetet. Jag valde att franska som främmande språk under högstadiet därför att Frida lästa det. Så enkelt är det.
Jag har min syster att tacka för den kärlek jag har till det franska språket och mycket mer!
och med det avrundar jag med något jag borde säga oftare...
Merci ma grande/petite soeur, je t'aime!

Tryck till!
Postat av: big sis

Naaaw sååå fint tår i ögat..



din lilla härmapa hehe!:)



puss och kram

2011-02-02 @ 09:23:24
URL: http://fridda.blogg.se/



Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0