Alors nous avons fait notre propre ordinateur des morceaux de macaronis

Inlärningsprocssen går med superfart just nu. Satt i eftermiddag i UB med elin och gjorde klart översättningsuppgiften, börjar få kläm på det nu! Satt nyss och översatte en fransk text till svenska och man känner sig lite överväldigad när man sitter med 2 internetsidor(för snabbhetsskull) svensk-fransk/fransk-svensk, fransk-fransk och två ordböcker även svensk-fransk/fransk-svensk och fransk-fransk. Men tydligen behövs det.  

Min 2,3 kilos fransk-franska ordbok kom idag så jag är väldigt nöjd med att ha invigt den! 
Men jag lär måsta köpa en ny skolväska för att kunna ha med mig alla böckerna till universitetet... 
Min vanliga ordbok, som jag förr tyckte var tjock, känns väldigt liten nu för tiden. 

snart ska jag skriva en argumentativ uppsats med frågeställningen "Är män smartare än kvinnor?"
Idéer på argument?




Tryck till!



Vem är du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:



Trackback
RSS 2.0